Snoepgroenten ideaal werkfruit
woensdag, 23 mei 2012 09:48
De week van het Werkfruit (21 t/m 27 mei) is bedoeld werknemers te stimuleren ook op het werk fruit en snoepgroenten als gezond tussendoortje te kiezen. Mensen eten meer groenten en fruit wanneer dit voor het grijpen ligt. In de praktijk blijkt een schaal snoeptomaatjes net zo snel leeg als de snoeppot op kantoor. Snoep gezond ook op het werk. Of je baas daar nu voor zorgt of dat je het zelf moet meebrengen, snoepgroenten zijn ideaal werkfruit.

Voordelen
Werkfruit is een initiatief van het Groenten en Fruit Bureau, bekend van de 2x2-campagnes. Met groenten en fruit op het werk  kom je eenvoudiger aan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid van 2 ons groenten en 2 stuks fruit. En dat biedt voordelen.

Gezondheid
Door genoeg en wisselend snoepgroenten en fruit te eten verhoogt je weerstand. Ook wordt je minder snel ziek! De vezels, vitaminen en mineralen in snackgroenten en fruit houden je energie op peil. De Vitamine C zorgt ervoor dat je meer ijzer uit voedsel kan opnemen. En de anti-oxidanten bewaken je gezondheid.

Ziekteverzuim
Voldoende groenten en fruit eten leidt tot lager ziekteverzuim en tot minder ongewenst verloop. In groenten en fruit zitten maar weinig calorieën. Wanneer schalen met fruit en/of snoepgroenten op het werk staan wordt de gezonde keuze ook een stuk gemakkelijker gemaakt.

Bron: groentenenfruit.nl

 
Meer lezen?

2x2=3 jaar meer

Met voldoende groenten en fruit hou je het inderdaad langer uit. Wie dagelijks de aanbevolen 2x2 eet, leeft circa 3 jaar langer, dan iemand die alle groenten en fruit aan zich voorbij laat gaan.

Snoeptomaat je slank

In 100 gram snoeptomaatjes zitten 17 kilocalorieën (17 Kcal), net zoveel als in een soepstengel of rijstwafel die maar enkele grammen weegt. Met snoeptomaatjes ben je eerder verzadigd en krijg je ook nog vitaminen, mineralen én vezels binnen. Wie...

#SportSnoepTip 5

"Pas je eten aan op het soort energie dat je nodig hebt".Met welk doel je ook gaat sporten, je moet altijd goed drinken en eten. Maar wat eet je en wanneer? Elke week een nieuwe tip van een voedingsdeskundigen in onze rubriek '#SportSnoepTip'
Twitter  facebook  rss